Vilken dag!

Idag har jag sprungit för första gången i år i shorts och t-shirt (Converse, dock inte de smartaste skorna för en spring tur i, om man redan har ont i både knä och fötter) Men jag frös inte en enda gång, hur underbart är inte de?!
Sedan skulle jag snabbt hem för att laga mat, plugga, duscha och sedan iväg igen för körkortsteori. Men den där snabba vägen hem gick inte så snabbt, direkt efter att ha kommit utanför skolan, kom jag på att cykeln stod hos Moa, traskar ditt och ingen cykel.

Jag ringer Moa, ingen svarar. Jag tror jag närmare bestämt ringer 9 st i min klass och ingen svarar. När jag väl får tag på Moa, så har hon varit snäll och ställt in cykeln i deras garage för ingen skulle stjäla den.
Det var bara att traska tillbaka till skolan hämta en nyckel, gå tillbaka till Moas garage och hämta min underbara cykel, trampa tillbaka till skolan med hennes nyckel och sedan äntligen få cykla hem.

När jag väl är hemma ska man ställa sig och laga mat, och en dag som denna ska ju självklart allt hända också, så där står jag med mat överallt och 1000 saker som måstes göra, så öppnar man skafferiet och självklart ramlar matoljan ut, olja över hela golvet! När all matolja är upptorkad, och maten nästan bränd, så öppnar jag skafferiet en andra gång och den ramlar ut igen, haha! Ja har ingen aning om man behöver olja in trägolv, men nu har jag oljat in det ordentligt om nu så skulle vara fallet!





Igår var jag i stallet med Moa och Johan, är ju alltid trevligt, solen gick tyvär ner när vi kom, så blev inte så mycket bilder.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh, mysig häst!! <3

2010-04-15 @ 21:48:52
URL: http://ensofie.blogg.se/

Kommentera

Namn:
kom ihåg

Mail:

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback