En ganska vanlig dag,

Har fått frågor om hur en dag kan se ut, och den varier väldigt mycket, men ungefär såhär kan den se ut: 

8:55 –
Går upp i köket, där det alltid är kaos efter att en familj på 5 pers har ätit frukost, ingen haft tid att städa undan. Tar ner Nick i köket, medans jag värmer toast, {mamman har tagit Vanessa (3år) till ”lekis”, Henry är redan i skolan (5år)} Nick som egentligen redan har ätit frukost envisas alltid med att smaka av mina mackor, och självklart ger jag honom bit efter bit, bara för att han är så söt!

 

10.00 – så leker Nick för sig själv, och jag passar på att stryka min tvätt och delar av barnens kläder. Under strykningen blir det lite pauser efter behövt trösta Nick som klämde fingrarna i byrålådan {2gånger i rad, att barn aldrig lär sig, haha} och efter ha behövt jaga bort honom ifrån faxen, med alla ”pipande” knappar som han gärna trycker på, och sedan tittar han på mig, skakar på huvudet & skrattar. Svårt att vara sträng till någon som är så söt.

 

11:00 – stoppas han i sittvagnen och vi går ut på lång promenad. Stannar till i parken, så han kan få gunga lite, sedan är lill-pojken trött. Vi vandrar hem, stoppar i honom lite lunch.

 

12:00 – Trots att han är väldigt trött, så protesterar han ljudligt att han inte vill sova, men det hjälps inte, så ner i sängen och han somnar sött inom 5 minuter.
Vanessa & hennes mamma kommer hem, vi äter lunch, sedan har jag rast till 15:30.

 

15.30 – jag leker drake, kanin eller någon annan lek med Vanessa i väntan på att storebror Henry ska komma hem ifrån skolan. När han kommer hem, leker vi alla 4 tillsammans, även Nick vill vara med och leka med de stora barnen, även om de oftast tycker han är för liten.

 

17:00 – Jag värmer upp kycklinggryta med ris, och får anstränga mig till det yttersta för att få Vanessa att ens vilja smaka på maten. Nick är smidig, han äter i stort sätt allt, dock får man räkna med att det finns ris över hela honon + köket när han matar sig själv.

 

17:30 - Mamman kommer ner och hjälper mig med att ge dem någon sorts av efterrätt om de ätit upp, vi tar en kopp te och diskuterar dagen. Sedan är mitt jobb över.

 

18:00 - Barnen får gå upp och byta till pyjamas och sedan titta på Night Garden, jag kryper ner till mitt, tills barnen har somnat.

 

19:45 – Är det kvällsmat, och jag äter med de vuxna, och de diskuterar vardagen.

 

20:30 – jag går ner till mitt, pratar genom dagen med kompisar över nätet och gör vad jag känner för.

 

Här har ni Nick, som skrattar åt en Knasig Maja som gör miner bakom kameran!

Kommentarer
Postat av: Eleonore

Låter som du har ganska bra dagar! Måste vara skönt med så mycket egen tid :)

2011-09-20 @ 13:07:50
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Anna

Vilken superfin blogg! Och din header är helt oemotståndlig. Kram Anna

2011-09-20 @ 13:10:33
URL: http://stadshimmel.blogspot.com
Postat av: Olga

Åh, den här bloggen gjorde mig plötsligt lite modigare. Jag borde kanske våga åka till London som au pair, det verkar helt underbart.

2011-09-20 @ 13:13:54
URL: http://beyondthis.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack själv :-) Jag trodde aldrig jag skulle lyckas lära mig sy faktiskt, men till sist så! Mycket tålamod och inte slarva med att läsa instruktionerna. Ja och så stryka då, förstås ;-)

2011-09-20 @ 13:29:59
URL: http://stadshimmel.blogspot.com

Kommentera

Namn:
kom ihåg

Mail:

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback