Bug och bock för mig.

Nu har mina 4 veckor i Stockholm snart gått och min praktik är avklarad. Hannes & jag har pysslat med lite allt möjligt men framförallt har jag blivit inspirerad och ännu mer peppad på att få se mer och vara delaktig i den fotografiska världen. 

Som bästa avslutningen på sista veckan, fotograferade "vi" (Hannes) "lookbook" bilder för Hope, det var två intensiva men grymt roliga dagar som såg ut såhär. 
 
Måndagmorgon med herr-kollektionen som skulle plåtas. Studio, stylister, make up-artister, fotografer, modell och diverse medarbetare. Ett härligt gäng som man gärna hade hängt med lite längre än 2 dagar. 
Styling och mängder av kläder som skulle fixas och streamas. 
Stilig kille med stiliga kläder. 
När vi plåtat ifrån morgon till kväll ett 60-tal look-books så var alla lite trötta och accessoarerna blev lidande med flummiga men mysiga killar. Där var måndagens arbete över.
Sen på Onsdagen var det på samma process igen men för dam-kollektionen. Men innan vi körde igång var det en del förseningar med Image-fotograferingen, inget mig emot då jag fick se när Mikael Schulz plåtade också. 
När onsdagskvällen kom var det bara att packa ihop hela kalaset och dra sig hemmåt till midsommarkransen igen. Fina dagar. Fina veckor.  Bra praktik. Nu tackar jag Hannes och Stockholm för dom här veckorna och åker hem till Jönköping med förhoppningar om regnbågar och att mirakel sker, under sker. 

Kommentarer
Postat av: Ellen (alatariel)

Nej oi vad mycket kul! ^^

2013-11-29 @ 20:39:56
URL: http://alatariel.papper.fi
Postat av: Jimmy Tang

Var du på Delight i onsdags?

Svar: jaa vi var där i måndags och onsdags, tror jag såg Carl Bengtsson i matsalen, men såg inte dig..? :)
Maja

2013-11-30 @ 01:15:45
URL: http://www.jimmytang.se/

Kommentera

Namn:
kom ihåg

Mail:

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback