Examen.

Dagen då bästa klassen och jag tog examen. Dagen som var den 4:e juni som började ..
 .. med champagne frukost med jordgubbar hemma hos juddith på njuterigatan. 
Champagne, jordgubbar, ägg och vaniljbullar. Ja det var min frukost, även om jag inte har något fotografi på det är det värt att skriva ner. Minnet är bra men kort. 
16 trötta, glada och otroligt unika fotografer vinglade sedan vidare till skolan för terminens sista lektion. 
Sedan blev det examens avslutning i kyrkan.
Kvällen innan avslutningen hade jag gråttit mig rödsvullen och trött, när jag insåg att detta år var slut. Så under kyrkans avslutning försökte jag verkligen stålsätta mig och räkna lampor i taket för att inte bryta ut i flera tårarar när dom här två filurer till lärare tog micen i handen. Ja okej då, tårarna rann längs med kinderna ... Attans att man ska ha ärft mammas tårkanaler. 
Förutom tal, sång och examens intyg, delades det även ut ett stipendium ifrån Scandinavianphoto och jag hade den otroligt stora äran att få vara den som fick ta emot stipendiumet. Vilket känns helt obergripligt. Jag är så galet tacksam för allt-allt-allt som detta år har gett mig. TACK! 
När skolavslutningen var avklarad och vissa (jag & sophie) hulkat ifatt våra ikke gråtna tårarar i klassrummet. Ramlade vi hem till kollektivet och hämtade upp bartömningen som skulle vidare uppåt några kvarter. 
promenaden uppför var under spända förhållanden, då Carlväntade på sitt viktigaste framtids-sms-besked om han skulle bli antagen på Biskops-arnö eller ej. Så mitt under promenaden behövdes det ett stop då det pepp till i hans telefonen.. 
.. självklart blev det hurrarop och glädje kramar då sms:et visade: JA!!!! 
Sedan fortsatte promenaden uppför med stora smile: en kväll gjord av många anledningar till att fira. 
Hos Marcus startades grillen och juddan gjorde faklor av marshmallows. 
Jag fick till årets stora önskning besöka Marcus hustak. 
Våran egen personliga sociala medie person som självklart twittrade/instagrammade/facebookade inom 2 röda sekunder. Puss Juddith, haha! 
 
Jag var hoppande glad efter ha nått till alla av mina mål på fotoskolan Jönköping som innefattar: 
1: Leva ett helt jäkla omöjligt bra liv. CHECK
2: Komma in på Fotoskolan STHLM & Fotoskolan Gamleby. CHECK
3: Att få stipendium. CHECK
 
 
Kvällen rullade vidare och det blev natt. Sista klassfestens männsikor slockande sedan som små ljus i utmattning. Men det var en fin dag, en fin tid, ett fint år som jag alltid kommer minnas och bära med mig. Den här kvällen var ju faktiskt inte riktigt slut, vi har ju faktiskt examens utställningen kvar i Stockholm nästa vecka, missa inte det!!! 

FOTOSKOLAN JÖNKÖPINGS EXAMENSUTSTÄLLNING: REMBER MY NAME
 
 

Kommentarer
Postat av: Judith

Hahahahahahhahaaaaa!! Puss på dig själv vår bloggdrottning <3

2014-06-07 @ 08:14:43
Postat av: Olle

Puss på dig Majsen! :-*

2014-06-07 @ 11:18:50
URL: http://lucesolare.blogg.se
Postat av: Evelina

Stort grattis Maja!!! :-D kramar

Svar: tack snälla Evie, ha en trevlig sommar! :) KRAM
Maja

2014-06-07 @ 11:20:17
Postat av: Malin

Livet som på räls alltså! :) Grattis!

2014-06-14 @ 18:09:07
URL: http://frmodligen.blogg.se/
Postat av: Carl Bredberg

Åååååå det här är så fint!! Älskar bilderna när vi går upp och jag får beskedet sen. Bra minnen!

Svar: jaa det var verkligen en fina minuter där mitt i spänningen. :D
Maja

2014-06-15 @ 22:55:30
URL: http://calleboll.tumblr.com

Kommentera

Namn:
kom ihåg

Mail:

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback