Livet på en cykel.

Höst igen. Vad passar inte bättre att uppdatera om sommarens alla händelser. Vilken sommar det har varit. Skulle nog endå våga påstå att jag haft den bästa sommaren genom mitt 24 åriga liv hittils. 
Vi börjar med att jag gick på min första (riktiga) semster. Frida & jag drog på roadtrip till Åre. 
Så mycket bra grejer i en och samma bild. 
Vi slänges direkt in i Åre bike festival. De norra delarna av landet (vet att jämtland är typ mitten men norr över för mig.) bjöd på blå himmel, sol, mygg och alkohol. Som tur var fick inte kameran vara med på dess senare timmar den kvällen.
Några av de näst följande dagarna hade vi bra häng på fjället. Grillade dennis korv vid floden, scoutade location (för fridas foto-uppdrag med Swear) tog några kvällsturer på mountainbiken - alltså ni hör ju hur nice det låter, det bästa är att det verkligen var så nice! 
Efter lite övning på cykeln så tyckte vi det var dags att testa våra (läs mina) skills nedför.
Så upp på toppen och downhill var planen, så fick det bli. 
Om jag ska vara ärlig så vet jag inte riktigt vad jag gett mitt godkänande till, jag hade trots allt endast suttit på en mountainbike 3 gånger i mitt liv(!!!!). Men ner skulle vi. 
Vilken UPPLEVELSE! Endorfin lyckan var totall. Finns inga ord o hur fet denna upplevelsen var. Skulle göra om det 1000 gånger om. 
Nästa äventyr blev att cykla mellan Storulvån & Blåhammaren. Efter stora mängder socker + kaffe, var det bara krypa i sitt leriga underställ och på cykeln igen. 
Lite svår cyklat men det rullade på nedför ibland. 
Men oftast uppför. 
Efter ca. 2 timmars cykling nådde vi äntligen toppen. Må säga att jag var ganska trött här. 
Men efter snabb lunch och ny energi var det bara att ta och cykla tillbaka.
 Endel av oss har svårt att hålla sig på stigen. (haha behöver inte informera om hur många gånger jag ramlade av min) 
Sånt som endast händer när man är så trött att man glömt bort vad man håller på med. 
Därefter lämnade vi Sverige för en kortare visit i Trondheim, Norge. Tanken var att vi skulle försöka hitta en bra kust för surfing, men resan blev för lång och tiden för kort. Så vi får spara det till nästa års to-do lista. 
I Trondheim var det såklart ofantligt fint, men några bra cykel-leder var svårt att hitta. Vi hade blivit lite bortskämda med lederna vi cyklat i Jämtland och kroppen var ganska utömd på både endorfin och energi.
        Men vi tog oss upp på någon mindre stads-topp, checkade de otroliga vyerna, som såklart inte var till någon besvikelse. Påvägen nedför gick bromsarna sönder.. vi beslutade oss för att åka tillbaka till Åre dagen därpå för en reperation.
Men först hade vi den lugnaste kvällen av dom alla. Ibland finns de inget bättre än en sjö, rödvin, yatzy, tältning och Frida. 
Innan vi for tillbaka, kollade på fina hus i regnet och vi köpte resans dyraste kaffe. 
Väl tillbaka i Åre var vi höga av lycka återigen. Vi lyckades flirta till oss kanonbris på nya bromsskivor och hann med en tur runt tjärn.
 
Där några dagar senare var vi tvugna att lämna detta fantastiska liv. Jag som blivit helt förlorad i cykling. Men det bästa av allt att det finns så mycket mer kvar att uppleva och introduceras för. Mycket tack vare det till Frida som alltid har något nytt på gång och jag som självklart alltid säger ja. 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Åh vilken härlig sommar!

2016-09-02 @ 16:29:20
URL: http://anannanland.blogg.se

Kommentera

Namn:
kom ihåg

Mail:

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback