Rivieran

När jag inte trodde min sommare kunde bli så mycket bättre så blev det lite halv spontan resa till Nice - hur bra? Några vänner till mig hade hyrt en lägenhet och bokat in 7 dagar i värmen. Eftersom jag misstänkte att Stockholm skulle visa sig ifrån sin blötaste period min sista semestervecka - bokade jag också en flygbiljett. 
Ett flyg senare ramlade man ner i ett sånt här paradis. 
Med ett stenkast ifrån den franska rivieran mellan vackra stenhus på en liten innegård - där bodde vi. 
Med balkong, kläder på tork och fönsterluckor med avflaggnad färg och hur underbart som helst. 
Under dagarna besöktes olika stränder. Vi guppade mest runt i turkost vatten. 
Karin var scout. 
Under de varmaste timmarna på dagen blev det en del pause ifrån solen med lunch på balkongen. 
Till kvällarna njöt vi av kvällsljuset och vandrade barbent bland Nices gator. 
Det hände att vi motionerade (typ en gång, haha) Men vi gjorde dock canyoning som aboslut måste ses som ett träningspass. Men därifrån har jag inga bilder.. var lite för blött för min kamera tyvärr. 
Men också åts det macarons (är man i Frankrike så är man). Detta var ju även ett ypperligt tillfälle då Karin fyllde år. 
Tog oss upp på fina höjder. 
Till att sedan få äta mängder av ost, brosietta till kvällsmat på balkongen. Livet med balkong alltså, älskar't! 
Som alla andra semestrar så tog även denna semester slut. Men fantastiskt fint var det allt. 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

mysigt!

2016-10-09 @ 16:32:19
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se
Postat av: Ellen Lindberg

Herregud så fint det ser ut! Så härligt med en resa dessutom, det behövs emellanåt. Hoppas allt är bra med dig!

2016-10-10 @ 17:03:55
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Kommentera

Namn:
kom ihåg

Mail:

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback