Tro, det bästa har inte hänt än.

Berättade förut om att jag hade fått mitt första brev ifrån en Au Pair familj, och igårkväll fick jag mera information om familjen, hur spännande som helst.
Det enda som rör sig i mitt huvud nu är engelska fraser och ord hit och dit som ploppar upp, och en massa små problem som:
Hur ska jag kunna laga mat åt en hel familj, då maten måste smaka bra oxå, läskigt!
Hur ska jag kunna köra bil i absolut mycket större storstad än den småstaden jag är van att rulla runt i, läskigt!
Hur ska jag kunna att inte förvirra bort mig på flygplatsen, läskigt!
Hur jag ska kunna klara mig ifrån denna lilla trygga värld jag lever idag!

Nu börjar mina tankar göra mitt liv så verkligt, det är läskigt, men jag vill ändå göra det!
Hur mysigt låter det endå inte med att ta hand om en liten kille på 3,5 år?!




Tog en sväng förbi och diskuterade med en försäljare om min kamera jag vill ha,
Jag väljer mellan en Nikon D300s eller en Nikon D7000, små marginaler och det lutar emot en Nikon D7000, höll till och med att säga "jag tar den!" men lugn i backarna, måste fundera, men imon kanske man ska ta och bestämma sig?! :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh, 3,5 år. Så himla mysigt! Jag har världens sötaste snögubbe den här veckan, imorrn måste jag dock säga hejdå till honom! Snyft!

2011-03-31 @ 21:34:45
URL: http://sara2.blogg.se/
Postat av: lea

men oj, ska man laga mat till dem också? vad jobbigt?!

2011-04-03 @ 22:20:46
URL: http://kidsister.blogg.se/
Postat av: elin

det här var väldigt fint du.

2011-06-18 @ 18:47:43
URL: http://cinquantejours.blogg.se/

Kommentera

Namn:
kom ihåg

Mail:

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback