Bullbak med eller utan jäst.

En dag där allt inte ritkigt går som man har tänkt sig. Vi har så frukansvärt mycket att göra i skolan, hur mycket vi än pluggar känns det som om vi inte kommer framåt? Efter antal timmars plugg på vår lediga dag gav jag & Louise upp begav oss till Ann för bullbak. 
 
Påväg till äfferen hittade jag ett stort otroligt vackert lönn-träd. Solen var påväg ner och ljuset föll sådär magiskt mellan grenarna.

 
Väl efter lite shopping kom vi hem och beslutade oss för att göra både kanel-bullar och havre-cookies. havrecookieserna blev det något fel på {vi skyller på receptet} då de först och främst blev brända och inte enns smakade gott. Sedan till bullarna, degen jäste inte som den skulle och bullarna fick en konstig kompakt smak. 
 
 
För att rädda vårat smått misslyckade men trevliga bak, skrapade vi bort det brända på cookieserna, och skapade choklad-bollar istället. {ja det blev ju bättre än cookies men kanske inte de godaste bollarna jag ätit}  
Slutligen blev det fika trotts allt och alla var på något sätt nöjda och glada. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker du ska ta bort den hemska bilden på tjejen. Hon är säkert mycket snyggare IRL!

2012-10-18 @ 07:13:07
Postat av: Ellen (alatariel)

Vilka härliga bilder på lönnen, jätte vackra.
Sv: Jamen det är ju bara mysigt! :) Ja och kan ju säga att jag verkligen älskar de vita möblerna. :D

2012-10-18 @ 09:10:02
URL: http://alatariel.papper.fi
Postat av: Victoria

Det är 2st :) De ligger oftast bredvid varandra, de är riktigt taighta med varann.

2012-10-18 @ 10:32:41
URL: http://impalaa.blogg.se
Postat av: piggelin

Med ett proffs från B&F borde det väll inte vara något problem med att baka bullar?;)

Svar: haha nej jag vet igen som trodde på mig när jag nämde att jag hade haft ett företag!! :( dock var det inte jag som gjorde degen, men det blev något fel iallafall! du får komma hit och baka med mig så ska vi vissa dem hur man gör!
Maja

2012-10-18 @ 16:44:23
Postat av: Anonym

Åh, kompisar som er önskar jag att jag hade. Det har jag inte, men jag önskar det så att det gör ont. Sådana som uppskattar saker som att baka, läsa, fotografera, prata, dricka the och skratta, och inte bara vill umgås lite ytligt och festa precis hela tiden. Själv sitter man på en hög festmajor som helst verkar vilja tagga med partymusik vad som än händer. Behöver nog omprioritera lite bland vännerna...

2012-10-18 @ 22:31:46
Postat av: smäm

Man måste ju älska chokladbollar. Så enkelt och gott.

2012-10-19 @ 23:19:07
URL: http://xn--smm-rla.se

Kommentera

Namn:
kom ihåg

Mail:

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback