Tabita & Samuel.

Den andra Augusti kom som vi väntat på hela sommaren. Dagen då jag skulle få gå på bröllop (igen) den här gången inte som fotograf utan bara som gäst. Min/våran klasskompis Tabita skulle nämligen gifta sig. 
Så i lördags morse var vi på tipptopp humör och laddade bilen med packning för det stora kalaset. 
Jag hade konstiga knorrar i håret och såg ut som en tant. 
Ett stopp innan vigslen för lite pill&fix. 
våran helt egna bröllopsfotograf Judith, som hade äran att dokumentera bröllopet på ritkigt. 
Efter vigslen var vi ju tvunga att dokumentera oss själva, inte varje dag man går på bröllop lixom. 
Påväg till bröllopsfesten.
Med en perfekt tajming till att bröllopsparet rullade in på gården. 
 
Vi passade självklart på att säga hej till getterna, som stod och kikade ut genom fönstret. 
Sedan plingade till i klockorna och vi ställde upp för att ta oss in till festlogen. 
Som var den finaste logen jag någonsin sett. Men en fantastiskt dukning. Kristallkrona och allt, ni vet lite som på film eller som man bara hittar på pintrest. 
Vi käkande gott, lyssnade på tal, pratade om trevligheter.
Självklart var Carl uppe och pussade på bruden medans brudgummen var på flykt. 
Min kavaljer med gröna sockor.
Mitt lilla avstamp i brudparets gästbok. 
När tårta och talen var avklarade så höjdes musiken och det var dags för dans. Det blev några rundor om innan vi drog oss tillbaka. 

Tack Tabita & Samuel för en otroligt fin och minnesvärd dag, stor KRAM till er och all lycka till! ♥ 
 

Kommentarer
Postat av: mary

åååh älskar dina bilder <3

2014-08-04 @ 18:02:46
URL: http://maryphoto.blogg.se
Postat av: Klara

Åååh, de två sista bilderna!

2014-08-04 @ 21:00:03
URL: http://whentheworldcomesknocking.tumblr.com

Kommentera

Namn:
kom ihåg

Mail:

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback