En bit av helgen.

I fredagsmorse var det ingen vanlig skol-dag. Vi gick upp lite extra tidigt, så tidigt att solen inte enns gått upp. 
Vi skrapade bilarna på frost och frös om fingrarna. Trotts att det inte har kommit någon snö kan man nästan tro på lite jul iallafall. 
Sedan rullade vi iväg till folkan för där var det bjöds på lucia-firande och fika. 
Frida blev strålande glad som inte sett ett lucia-tåg på 10 år.  Sedan körde hon oss vidare till den centralare delen av byn. 
Där solen ahde börjat visa sig på himlen. Vi gick till gamla Tingshuset, där Gestaltande fotografi hade utställning. 
Det var ju hur bra som helst såklart. 
Jag gick lös på resten av husets lokaler och drömde om nya fluffliga plåtningar. 
Sedan blev det lördag och jag klädde mig i vitt & hade min finaste siden klänning. Det var nämligen dags för jul-fest på internatet. 
Vi hade i klassen beslutat oss för att ha "Secret Santa". Där vi skulle dela ett paket till någon i klassen för att den personen sedan skulle gissa vem klappen kom ifrån. Självklart kom det med ett litet rim på mitt packet, för att inte handstilen skulle avslöja mig, kom skrivmarskinen till användning.  
(Rim av: Sophie Lindberg- som är min personliga rimmare.) 
Det hela resulterade i en liten klapp till Robin. 
Sedan kom det ett svängigt lucia-tåg ifrån GTV igenom korridorren därefter var fin-firandet i full gång. 
 
Nu väntas det en spännande fotografering. Men mer om det får ni i något annat inlägg. Hejdå. 

Kommentarer
Postat av: sophie

Va myyyysigt ni har det!! <3<3

2014-12-14 @ 13:06:28
URL: http://hejbruno.blogg.se

Kommentera

Namn:
kom ihåg

Mail:

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback