Två dagar helg mitt i veckan.

I måndags var jag och carl inne i stan och strosade runt. Jag har varit i Stockholm i en hel månad och inte en enda gång varit och shoppat, skandalöst. Så idag var det en sådan dag. 
Vi behövde lite energi påfyllning, då blev det Sushi lunch på en parkbänk i skuggan. 
Efter lunch blir det såklart efterätt. Jag ville absolut ha Italiensk glass. 
Dock smälte den illa kvickt, så vi hade mer eller mindre glass all over the place, men lätt värt! 
Efter några effektiva timmars shopping begav vi oss tillbaka till ön. 
Vad kan inte passa bättre än ett kvälls bad i havet. 
Nästa morgon hade vi effektivt-lov-schemma-dag. Vi skulle både hinna fixa picknick, göra hemmagjord hallonsylt och äta långdragen frukost innan Sophie kom och hälsa på. 
Våran precis egna fina/goda/underbara/sommriga hallonsylt blev såhär. 
Schemat gick som på räls när Sophie anlände var det bara att sticka vidare till havet för bad. 
Till nästa del av schemat:  Carls syster för grillning. 
 
Förutom att vi både han göra egen hallonsylt, bada i havet, grilla i trädgården, spela boule, umgås med skrattiga människor och äta glass på en och samma dag är helt otroligt. Det är bara så himla sommrigt att jag vill dö lite. Ungefär den maximala lyckan med att vara ledig på sommaren. Hejdå! 

Kommentarer
Postat av: Anna Holm

Underbara bilder!

2014-08-03 @ 22:23:13
URL: http://annamarialouiseholm.blogg.se/
Postat av: Nastasja

Jag vill ju dö lite när jag ser dina bilder. Breathtaking!

2014-08-04 @ 06:28:50
URL: http://nastasja.blogg.se

Kommentera

Namn:
kom ihåg

Mail:

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback