Mitt år 2013.

En något sen årssummering men vad spelar det för roll. 
 
Januari
Jag var i Sälen för att avsluta 2012 och på att börja 2013.
2012 som hade varit ett väldigt trasigt och ett väldigt bra år på många sätt och viss. Men under min korta tid i Sälen bestämmde jag mig för att lappa ihop det som var dåligt och det var inte så mycket svårare än så. När jag återvände hem till Kalmar hade jag mer lycka i hjärtat an vad jag haft när jag kom ditt. Så plockade upp kameran  och fotograferade Milly i ett kallt men snöigt kalmar, och tyckte nog att året hade börjat på sitt bästa sätt endå. 
 
 
Februari 
Februari sprang förbi. Det var kallt och jag cyklade till och ifrån skolan med snö blåsandes i ögonen. Jag var på besök hemma i Oskarshamn och besökte i vanlig ordning enimar. 
 
 
Mars
I mars hade Frida flyttat in i rummet bredvid, det var mer än trevligt. Jag gjorde listor på arbetsprover och planner på mitt kommande år och stressade runt onödigt mycket. 
 
 
April
Jag och Maja åkte till Stockholm, för att lyssna på Mumford and Sons. Det var fint som snus. Vi hann även med att vandra omkring vilset i Stockholms innerstad med vårsolen över oss.
Maja återvände tillbaka till Norge och jag möte upp mitt lilla Englands team. Något mer av det behöver jag inte säga, jag minns att jag skrev på bussen hem att jag hade "fina tankar om livet" när jag lämnade Stockholm bakom mig. 
 
 
Maj
I Maj kom våren. Louise och jag hade picknick i solen mest hela tiden. Brände näsan bland vitsippor och tecknande en del. Jag hann även med att fotografera mitt första bröllop, vara på intervju för fotoskolan Jönköping, köra elcykel på en 70 väg, springa på reckord tider, grilla med en öl i handen, självklart gick jag i skolan också. 
 
 
Juni 
Slutade vi skolan. Jag var på semster i Oskarshamn, det var svensk sommar som när den är som bäst. Jag blev ett år äldre som alltid när det är juni.
 
 
Juli
Jobbade jag nästintill varje dag. Men levde för helgerna och för sommarkvällarna. Hade bl.a en helg med kärlek för Håkan Hellström, den kärleken fick följa mig resten av året. 
 
 
Augusti
Hände det mycket igen. Jag jobbade min sista vecka i Kalmar, flyttlasset gick till Jönköping för att sedan dra vidare till Parga, Grekland. En bra vecka där jag solade fram mer fräknar än jag någonsin gjort. Direkt ifrån Grekland lämande mamma & pappa av mig i mitt nya hem i Jönköping, där det väntade 6 stycken främlingar som jag snart skulle spendera min vardag och mitt liv med. 
 
 
September
Mitt nya liv i Jönköping passade mig perfekt. Vi åkte på skolresa till Danmark, vi började snart gemensamt bygga upp en bubbla av foto, kärlek, arbeten och vänskap. Kontakter utanför bubblan klipptes av snabbare än vad jag räknat med, jag sårade nog en person i min omgivning helt i onödan. 
 
 
Oktober
Var det full fart igen. Jag åkte till Strockholm för att träffa Sanna. Fixade en praktikplats hos Hannes Söderlund. testade på nya saker som att plåta min första analoga rulle och göra egen sushi. 
 
 
November
Jag flyttade upp till Stockholm för en månad praktik. Fick även följa med Martina Ankarsfyr när hon hade en fotografering. Min tid i Stockholm gick fort men jag hade det trevligt. Lärde mig några namn på flertal gator, vilka tunnelbanor jag skulle åka och kunde även kanske bygga upp en vision om hur mitt ett liv här skulle se ut. 
 
 
December
Var trött och sliten, jobbade på så hårt jag kunde med mitt fotografiska sinne, samtidigt som jag gjorde en kalender till mina nära och kära i julklapp. Det blev jul och jag åkte hem till mitt barndomshem där jag sov ifatt några dygn och snart hade jag energin tillbaka.
     Avslutade ett fantastiskt bra år med människor som jag tycker om och som också tycker om mig. Innan jag han blinka åkte jag till Schweiz med Sophie och året 2014 var redan igång. 

Kommentarer
Postat av: sophie

Sjukt att jag inte hade en aning om att du ens fanns i början av året o nu är du så självklart. Life ju!

Svar: Haha ja tänka sig, siken tur ju!! :)
Maja

2014-03-04 @ 19:10:48
URL: http://hejbruno.blogg.se
Postat av: Ellen Lindberg

Himla mysig sammanfattning! Du verkar ha hunnit med så himla mycket på ett år. Hoppas skolan funkar bra!

2014-03-05 @ 07:47:14
URL: http://lindbergellen.se
Postat av: Elina

hej, jag kom in på din blogg via google när jag sökte efter intervju fotoskolan Jönköping.. undrar lite om vad de ställde för frågor till dig och hur du fixade boende? :)
tacksam för svar!!

2014-05-05 @ 18:24:01
URL: http://johanssonelinaa.blogg.se/

Kommentera

Namn:
kom ihåg

Mail:

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback