Helgen.

Fredag. Jag började min morgon med att äta lyx frukost och packa inför helgen, eftersom vi hade "eget arbete" hela dagen så beslutade vi oss (jag och mina andra 4 klassisar.)  att ta ledigt och fara till Stockholm redan på förmiddagen. 
Tre timmar senare hoppade vi ur bilen och befann oss i ett soligt Stockholm. 
Jag promenerade med dom här människorna till Hötorget där vi sa hejdå, jag begav mig vidare för att leta upp min mamma och Heléne som också befann sig i storstaden. Bra tajming. 
Vi gick till Kungsträdgården där mamma bjöd på lunch. För att sedan fortsätta dagen med shopping. (Mer om det i något annat inlägg.) 
Till kvällskvisten mötte jag upp Carl, då vi gick till Grönan för att se den storslagna Markus Krunegård. (hehe) 
Helt omedvetet stötte vi Thomas och Linnéa (som dock inte syns i bilden.) Det var ju trevligt. 
Så kom huvudpersonen för kvällen. Bästa, grymaste Markus. Lika oförstående bra som vanligt. 
Efter 1,5 timmes magi var Sanna och Ida såhär glada. (Ja, dom var ju självklart också där.)
Innan kvällen blev till natt, gick några av oss vidare och drack vi öl på en mysig utomhus terass. 
Lördagen som innefattade ett ganska så tajt schema att följd av lunchning, jobb och shopping. När lunch och jobb var avklarat så förvandraldes shoppingen mer till en planlös promenad på söder. Där jag drömskt tittade på fina fasader och pekade på vilken del av huset jag önskade mest att jag bodde i. (ett återkommande vardags problem.
När vi tröttnat på att traska omkring drömma om lägenheter, beslutade vi oss för att gå på bio. 
"Min så kallade pappa" fick det bli. 
Hejhej! 
Ungefär där slutade den helgen, iallafall med bilder eller jag har några fler bilder. Men dom spar vi till ett finare tillfälle. Godnatt. 

Kommentarer
Postat av: Nastasja

Du är en stor inspiration för mig. Älskar varenda bild du lägger ut här!

2014-09-23 @ 19:23:30
URL: http://nastasja.blogg.se
Postat av: Cornelia

Låter som en riktigt bra dag :)

Svar: Ja det var en riktigt bra helg : )
Maja

2014-09-24 @ 17:02:42
URL: http://photosbychoi.webblogg.se
Postat av: Tess

Det ser ut att ha varit en grymt härlig helg! :D Kram

2014-09-30 @ 09:22:00
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se/

Kommentera

Namn:
kom ihåg

Mail:

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback