Eurotrip.

Här kommer ett rekordlångt inlägg ifrån 3 veckors lång resa genom Europa.
Bilderna är fotograferade med diverse olika kameror, allt ifrån en liten kompakt kamera, gopro samt Iphone, därefter ber jag er ha överseende med bildkvalitén.
Vi började resan i Warzawa. Gud vad varmt det var, så varmt! Vi carpade in första kvällsolen, åt en picknick nere vid floden. Spelade Vollyboll med ikke komunicerade polacker. Satte standarn för våra dagliga milslånga promenader.
Sedan åkte vi till Krakow.
Som hade dessa fantastiska fasader. Smutsiga, trasiga och slitna, men dock så fina.
I Krakow mötte vi även upp min vän Marcus. Som vi hade kalasat tillsammans med kvällen innan på ett 80-tals disco.
Han var lite sliten.. så vi gav honom en glass.
Vi var inne i mängder av innegårdar.
Vi besökte även en kommunistby. Men det var inte så spännande som vi hoppats på.
Nästa stopp skulle bli Budapest. Men först var vi tvugna att åka 8 timmar buss över bergen.
Men det var en väldigt fin tur. 8 timmar gick av bara farten.
Första morgonen i Budapest, tog vi en promenad innan frukost.
För vem vill inte äta frukost på denna topp lixom.
Budapest var hur som helst väldigt fint och varmt. Den europeiska hettan verkar vara något mer extremare än vad jag är vann vid. I vårt nästa stop som var Bratislava, längtade vi efter att få bada(!!!!)
Vi åkte ut på landsbyggden, kikade på en slottsruin.
Emelie efter dagens lunch-pause i gröngräset. (Något vi gjorde väldigt mycket under våran resa var att äta picknickar ute i naturen. När vi behövde lite påfyllning, intog vi gräset och plockade fram våran macksäck. Som oftast innehöll en torr fralla med mjukost och i bästa fall yoghurt med banan. Men lika glada var vi för det!)
Bästa av allt var att ruinen låg precis intill en flod, där vi tänkte att ett litet bad skulle vara möjligt. Men så fel vi hade, floden var väldigt ström och troligtviss verkar det som slovakiska människor (eller människor i hela euopa) inte alls är behov av bad i 30 graders värme.
Brist på bad så besteg vi ett berg istället.
På 500 meters höjd nådde vi toppen.
Sedan var det bara att traska nerför igen.
Med små avstickare ut på ängarna. Syns kanske inte på bilderna men det var "wow-utsickt" hela tiden.
Trots att vi tyckte att Bratislava var ganska ful stad, var vi tvugna att turista lite innan vi skulle bege oss vidare till Wien.
Till skillnad ifrån Bratislava var Wien vitt, rent, pampigt och kändes som ren klassisk musik.
I Wien har de en musik/film festival under hela sommaren, så första kvällen vi kom ditt så gick vi på kvällens föreställning av Queens live konsert. Jag kan inte säga att jag är något stort fan av Queen, men det förändrades den kvällen.
Nästa destination blev Prag.
Men vi hade tröttnat på stadslivet och tog tåget ut på landet för att vandra en led.
Tog oss upp på lite högre höjder.
Tappade bort leden och hamnade här.
Inte oss emot. Vi var gladligen lyckliga!
Tills vi kom ner till bondens gård. Fick rulla under el-stängslet till kossorna. Som tur var attackerade inte kossorna, inte heller bonden.
Vår näst sista destination blev Berlin. Där Emma kom och mötte upp oss. SÅ GLADA VI BLEV!
Förutom alla typiska grejer man gör i Berlin så hade vi plannerat in en dag då vi bara skulle ta oss in på övergivna platser. Så början av dagen gick vi till det övergivna tivolit 'Spreepark'. Egentligen kanske det inte är en så stor grej, men vi är ju helt nybörjare på det här och var lite rädda för att åka fast. Jag var mest rädd för hundarna.
Ska man så ska man. Ett- två - tre - hopp och över!  (Hahahaha den här bilden säger väl allt om vilka töntar vi är på att vara gangsters.) Det gick faktiskt inte ritkigt så smärtfritt som det kanske ser ut som, men in kom vi.
Helt klart värt det. Även om vi fick springa med andan i halsen efter 10 minuter då Emelie tycktes se en vaktbil. Så ett - två - tre - så över staketet igen. Tre nervösa tjejer med skrapta händer och hjärtklappning stod nu på rätt sida av stängslet och kollade efter dom jagande vakterna som inte fanns. (haha). Om Emelie såg i syne eller ej får vi nog aldrig veta, men vi hade hur som helst klarat oss både in och ut ur parken obemärkta.
Nästa övergivna ställe blev ett föredetta barnsjukhus.
Förutom ha kollat in Berlins övergiva områden, hade vi långa frukost-häng med Ben&Jerrys, satt på altan och kollade på blixtnedslag till en dönerkebab, gick på film-event och hamnade på en oöppnad fotogalleria nere i en källare, lärde tyskar att sjunga snapsvisa till jägermeister, hamnade därefter på en karoke-bar. Så himla bra grejer.

Därmed avslutar jag denna mega-långa inlägget ifrån sommarens mest händelsrika veckor.
Tackar Emelie som stod ut med mig under dom intensiva dagarna då vi både delat säng/täcke och vårat dagliga sällskap 24 timmar om dygnet. Tack till mig själv som genomlidigt Emelies suckande! Med all kärlek!