Venedig.

Här kommer ett överlevnadstecken ifrån mig, Hej! 
Är väl dags att jag kanske berättar vad som har hänt i livet på sistone.. Jag har faktiskt fått den fina möjligheten att få börja jobba som assistent åt en fotograf. (Dröm sedan länge!) Så istället att gå som praktikant bredvid, se & lära (som är egentligen var tanken att jag skulle göra den här terminen). Har jag skolats in i rekordfart och fått hela ansvaret som heltids assistent hos Carl Bengtsson. Vilket har varit totallt omtumlande men väldigt roligt! 

Så livet som assitent har ju ibland sina fördelar, som te.x förra veckan då vi åkte till Venedig!!! 
Jag fick bo på fint hotell mitt i smeten, utsickt över "allt", knarrande båtar, fiskmåsar som tjattrade och doften av saltvatten. 
Äta otroligt god pasta, prosciutto (som några vänner till mig vet är en stor favorit) och framför allt lite för mycket   gelato. Där vi pratar glass direkt ifrån himmeln. 
Fick uppleva en otroligt fin stad.
Otroligt fin. Kändes nästan fånigt, som om det inte var på riktigt utan en uppbyggd disney värld. 
Annan grej med Venedig. Kanske självklart för vissa, det var det inte för mig. Det finns ingen vanlig gatu-trafik över huvudtaget i staden. Man tar sig runt i alla gränder, kanaler och broar helt av egen marskin, man kan ta en båttaxi eller åka gondol men annars är det benen som tar en ditt man ska. När man ska ta sig ifrån ön tillbaka till flygplatsen, då är det vara bara att ta båten, ytterst märkligt. 

Så 3 dagar senare var man tillbaka i ett några grader kallare Stockholm! 

Kommentarer
Postat av: June

Så fantastisk fine bilder! Jeg har såå lyst til å reise dit.

2015-10-14 @ 23:59:14
URL: http://juneiversen.com
Postat av: Anonym

Du är så jäkla grym!!

2015-10-15 @ 20:16:35
Postat av: sophie

asså oooooomaaagaaaad <3

2015-10-16 @ 13:51:58
URL: http://hejbruno.blogg.se
Postat av: Jeanette

Tack Maja <3 Men du vilket härlig start på nya jobbet :)

2015-10-21 @ 08:33:50
URL: http://www.jeanetteseflin.com/blog
Postat av: Maja

Alltså vilka härliga bilder. Det ser så vackert ut. När jag var där i somras var det 37 grader i skuggan så man var helt dåsig hela tiden. Och det var såååå mycket folk. Vi spenderade ca fyra timmar i Venedig och sedan flydde vi ut på landet haha. Jag borde nog åka tillbaka när det är lite kallare och färre turister.

2016-02-07 @ 23:35:40
URL: http://maajis.blogg.se

Kommentera

Namn:
kom ihåg

Mail:

Blogg/hemsida:

Skriv här:

Trackback